wtorek, 25 czerwca 2013

Domowy krokant z granolą z brązowego cukru.

Kocham krokant, normalnie uwielbiam, odkąd babcia mi-małej dziewczynce robiła lizaki 'karmelowe' na spodach z filiżanek.....z łyżeczkami zamiast patyczków:) Ta wersja jest nieco bardziej zdrowa, choć do małokalorycznych nie należy. Dlatego stosuję ją jako dodatek(bardzo chrupiący) do owsianki:)


Składniki na 1 słoiczek( 6 porcji jako dodatek do owsianki) choć ja mogłabym zjeść cały na raz!
  • 2 łyżki płatków jęczmiennych
  • 1 łyżka płatków orkiszowych
  • łyżka orzechów laskowych
  • łyzka orzechów włoskich
  • 4 łyżki otrębów żytnich
  • 1/4 szklanki cukru deremara
  • 1/4 szklanki wody
Orzechy i płatki wysypać na blachę na papier do pieczenia i wstawić na 10 minut do piekarnika(ja się zagapiłam i wyszło mi spalone, gdy chciałam wyrzucić jeszcze się rozsypały, więc podejście pierwsze wyglądało tak:
W tym czasie w rondelku umieścić wodę i cukier (NIE MIESZAĆ) i zagotować na małym ogniu. Można jedynie potrząsać rondelkiem, lub zwilżać brzegi naczynia. kiedy roztwór zgęstnieje(ok 7-8 minut gotowania) zalać nią równomiernie pozostałe składniki, szybko wyrównać.
Wystudzić, połamać i do słoiczka :)
Dla porównania : 100 g kupnej granoli ma ponad 400 kcal




XOXO
Carol

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz